Tuesday 21 October 2014

Ingen bra läsmånad - och ett litet boktips!

Jag ska erkänna redan nu att oktober inte alls har varit/kommer att bli någon bra läsmånad. Eller bloggmånad, för den delen. I princip all tid denna månad (jag överdriver inte) har gått åt till skolarbete. Vi har två stora grupparbeten/projekt att slutföra, plus några individuella uppgifter på det. Resultatet är att jag varken haft särskilt mycket tid eller lust att läsa denna månad. Jag kan liksom inte koncentrera mig på en bok när en del av min hjärna samtidigt fokuserar på de där uppsatserna jag borde skriva på. Så ja.

Hursomhelst, jag vill i alla fall passa på att dela med mig av ett boktips. Såg häromdagen att 438 dagar av Johan Persson och Martin Schibbye är "månadens pocket" på Akademibokhandeln, vilket innebär att den går att köpa för endast 49kr till och med den 31/10. Så om ni inte redan läst den, passa på! Det är verkligen en fantastiskt bra och viktig bok. Jag har bloggat lite om den innan, så kolla 438 dagar-taggen om du vill veta mer om vad jag tycker om den.

Åter till uppsasskrivandet...

♥, ...

1 comment:

  1. Ja du, vissa månader går så mycket tid till annat än bokläsning. Inte heller jag har haft världens bästa månad, även film och serier har det kikats väldigt lite på.

    ReplyDelete