På grund av dåligt bloggande har det inte blivit någon sammanfattning på ett tag, så här kommer en för maj, juni och juli månads läsning!
Läst i maj 2014:
- Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor
- Almost Like Being In Love av Steve Kluger
- The Raven Boys av Maggie Stiefvater
- Syskonkärlek av Katarina von Bredow
- Almost Like Being In Love av Steve Kluger
- The Raven Boys av Maggie Stiefvater
- Syskonkärlek av Katarina von Bredow
Läst i juni 2014:
- Om konsten att läsa och skriva av Olof Lagercrantz
Läst i juli 2014:
- The Dream Theieves av Maggie Stiefvater
- 1Q84 - Första boken av Haruki Murakami
- Amy & Roger's Epic Detour av Morgan Matson
- This Song Will Save Your Life av Leila Sales
- If I Stay av Gayle Forman
- Where She Went av Gayle Forman
- The Ocean at the End of the Lane av Neil Gaiman
Totalt lästa böcker (maj, juni, juli): 12
På engelska: 9
På svenska: 3
Bästa boken var: This Song Will Save Your Life av Leila Sales. Åh, hag älskade allt med den boken. Måste dock även nämna 1Q84, jag uppskattar hur komplex den är och hur varenda liten detalj är viktig när allt sakta men säkert vävs samman. Även Daughter of Smoke and Bone och The Raven Boys (med uppföljaren The Dream Thieves) får lite plus för att vara ovanligt bra YA-serier (hittills i alla fall).
Sämsta boken var: Syskonkärlek av Katarina von Bredow som inte gjorde något större intryck alls på mig. Eller If I Stay av Gayle Forman. Visst är den sorglig, men det händer ju ingenting! Den kändes mest seg och lämnade inte heller något större intryck...!
Nej, vad tråkigt att du inte gillade If I Stay! :( Jag tyckte jättemkt om den. Har du läst Tell The Wolves I'm Home?
ReplyDeleteNej, tyvärr blev jag inte alls särskilt förtjust i If I Stay. Jag tycke mer om Where she went, men ingen av dem gjorde något större intryck. :/
DeleteJag började precis läsa den på min Kindle förut idag! Har inte hunnit så långt än, men det är i alla fall den jag läser nu! :)