Thursday 2 October 2014

Sammanfattning: September

Lite av vad jag redan läst och vad jag har att se fram emot att läsa under de närmsta veckorna.
























Och så var det dags för en sammanfattning av september månads läsning. Eftersom jag för tillfället studerar igen har det varit lite dåligt med läsningen den här månaden. Den tid som funnits till läsning har främst gått åt till kurslitteratur, och mellan den, föreläsningar, seminarier och grupparbeten har det inte funnits så mycket tid över för böcker jag valt själv. Tyvärr.

Läst i september 2014:

- Personal Connections in the Digital Age av Nancy Baym (Kurslitteratur)
- Flipped av Wendelin Van Draanen
- We Were Liars av E. Lockhart
- Here Comes Everybody - The Power of Organizing Without Organizations av Clay Shirky (Kurslitteratur)
 
Totalt lästa böcker: 4
På engelska: 4
På svenska: 0

Bästa boken var: Flipped av Wendelin Van Draanen. Utan minsta lilla tvekan! Underbar liten bok (som är lika underbar som film) som får mig att le fånigt och känna mig alldeles varm inombords. Jag vet, det låter töntigt, men jag bryr mig inte för åh vad jag älskar den här boken!

Sämsta boken var: We Were Liars av E. Lockhart. Tyvärr var detta inte alls en bok för mig. Jag gillade inte hur den var skriven och fastnade varken för karaktärerna eller storyn. Det känns som att idén bakom boken hade potential men tyvärr lyckades författaren inte ta tillvara på den helt och hållet.

No comments:

Post a Comment