Wednesday 7 October 2015

Dags att börja blogga igen?

Jag försöker mig på det här med att blogga med jämna mellanrum och vill göra det så regelbundet som möjligt, ändå rinner det oftast ut i sanden... Tyvärr. Jag inser att bloggen har stått orörd i cirka ett års tid och ja, hur blev det så här? Läst har jag ju, inte så mycket som jag önskat att jag haft tid till, men i alla fall. Och i och med den begränsade tiden att läsa har det definitivt inte funnits tid att dessutom blogga om läsningen.

Vad är det då som har tagit så mycket av tiden? Det har helt enkelt varit ett händelserikt år och hänt en hel del. Vissa saker är mer privata än vad jag känner för att gå in på här men en av de största sakerna, som jag kan berätta lite om, handlar om att jag gått från att vara student till att börja jobba heltid. Det var en omställning som kom lite oväntat och plötsligt eftersom jag egentligen var inställd på att fortsätta vara student ett tag till. Men jag blev erbjuden ett vikariat jag inte kunde tacka nej till, så jobb blev det. Och jag vet hur lyckligt lottad jag är som kan säga att jag verkligen älskar mitt jobb men samtidigt är det också ett jobb med mycket ansvar och som kräver mycket tid. Nu är vikariatet dessutom snart slut och då går mycket tid åt även till att söka nya jobb.

Men i alla fall, jag saknar att blogga och vill försöka komma igång med det igen. Förvänta er ingen regelbundenhet i det hela, för det kommer jag nog ändå aldrig lyckas med, men några recensioner och lite annat då och då, när tid finns, ska det nog kunna bli. Hoppas jag.

Just nu läser jag förresten the Goldfinch av Donna Tartt - vääääldigt lång och ibland lite seg, men samtidigt ändå bra. Får nog bli en recension av den när jag hunnit läsa klart! 

♥, ...

No comments:

Post a Comment