Wednesday 16 March 2016

"A light from the shadows shall spring"

Just nu håller jag på att läsa "Sagan om Ringen" - en bok som varit på min "att läsa"-lista hur länge som helst, samtidigt som jag alltid intalat mig själv att det är en bok som inte är något för mig. Kanske är det därför den alltid funnits med på den där listan från år till år utan att jag faktiskt tagit tag i att läsa den. Men, nu har jag kommit halvvägs och jag tror att jag ganska bestämt kan hävda att det visst är en bok för mig. Det är väldigt skönt med en paus från relationsdraman och annat som finns i överflöd i det mesta jag läser i vanliga fall och istället följa med på ett riktigt äventyr och drömma sig bort i en saga på samma sätt som när man var barn. För det känns verkligen som en saga (för en lite äldre målgrupp) men det är absolut inget negativt med det - tvärt om!

♥, ...

No comments:

Post a Comment