Monday 1 August 2016

Sammanfattning: Juli 2016

Några av de böcker som blev lästa under semestern i juli.





















Läst i juli 2016:
- A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab
- 1Q84 - Tredje boken av Haruki Murakami
- Paper Towns av John Green
- Shadow and Bone av Leigh Bardugo
- The Return of the Soldier av Rebecca West
- In the Woods av Tana French


Totalt lästa böcker: 6
På engelska: 5
På svenska: 1

Bästa boken var: A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab. Så himla bra. Måste läsa fortsättningen snart och allt annat som V.E. Schwab har skrivit för alltså...! Bättre blir det inte. Måste också nämna sista delen av 1Q84 som avslutade hela "serien" på ett fint sätt.

Sämsta boken var: Det var ett svårt val den här gången för det var nog ingen av böckerna jag tyckte var direkt dålig den här månaden, även om jag inte var överförtjust i alla heller. Men valet blir nog ändå The Return of the Soldier av Rebecca West. Det är absolut inget fel på den egentligen, jag var bara på fel humör när jag läste den tror jag.

Vill också ge ett litet speciellt omnämnande till P3-serien De dödas röster av Sara Bergmark Elfgren som jag lyssnat på den här månaden. Det är ju inte riktigt en ljudbok men nästan...!  

No comments:

Post a Comment